بررسی انواع تجهیزات تست و ابزار اندازه گیری صنعتی و آزمایشگاهی

بزرگترین و به روز ترین مرجع برررسی و معرفی انواع ابزار اندازه گیری صنعتی و آزمایشگاهی

بررسی انواع تجهیزات تست و ابزار اندازه گیری صنعتی و آزمایشگاهی

بزرگترین و به روز ترین مرجع برررسی و معرفی انواع ابزار اندازه گیری صنعتی و آزمایشگاهی

ترموگراف دما یا دیتالاگر دما چیست ؟ انواع آن کدام است؟

 یک ابزار اندازه گیری دما به همراه یک سنسور  قابل حمل است که می تواند به طور مستقل  دما را در یک دوره زمانی مشخص اندازه گیری و ذخیره کند. داده های دیجیتال را می توان پس از ضبط و پایان اندازه گیری، بازیابی، مشاهده و ارزیابی کرد. یک Logger Data معمولا برای نظارت بر حمل و نقل در یک زنجیره سرد و برای جمع آوری داده های دما درشرایط مختلف مورد  استفاده قرار می گیرد.
دستگاه های ترموگراف (ثبت کننده ) و دیتالاگر های دما دارای ساختار های متنوعی هستند. اکثرا ترمیستورهای داخلی یا ترموکوپل دارند یا می توانند به منابع خارجی وصل شوند. نمونه برداری و اندازه گیری به صورت دوره ای انجام می شود و به صورت دیجیتالی ذخیره می شود. بعضی از آنها دارای نمایش داده یا هشدارهای صوتی و یا نوری هستند . بازیابی داده ها می تواند توسط کابل، RFID ، سیستم های بی سیم و غیره باشد. آنها معمولا کوچک، قابل حمل ، مجهز به یک ریزپردازنده و حافظه داخلی برای ذخیره سازی داده ها و سنسورها هستند. بعضی از این ترموگراف های دما میتوانند با استفاده از رایانه های شخصی یا تلفن های هوشمند برای تنظیم، کنترل و تجزیه و تحلیل ارتباط برقرار کنند.
بعضی از آنها شامل سنسورهای دیگر مانند رطوبت نسبی، باد، نور و غیره بوده و یا مقادیراندازه گیری شده را  از طریق دستگاه های GPS ضبط کنند. بسته به نوع استفاده، سیستم های حاکم بر مدیریت کیفیت گاهی نیاز به کالیبراسیون به استانداردهای ملی و انطباق با پروتکل های تایید و تایید رسمی دارند. به عنوان مثال تعدای از آنها دارای تاییده سازمان های غذایی برای استفاده در صنایع غذایی هستند.
در انتخاب یک دیتالاگر موارد زیر میتواند موثر باشد:
هزینه
قابل استفاده مجدد
عمر باتری
 راحتی در استفاده؛ تنظیم، قابل خواندن، بارگیری داده، تجزیه و تحلیل و غیره
 محدوده دما
 تعداد اندازه گیری ها ذخیره شده است
دقت
 وضوح
 زمان پاسخ
 مقاومت شوک و مقاومت لرزش
  مقاومت در برابر آب - رطوبت، تراوش و غیره
 اندازه، وزن، نصب
 گواهینامه ها، کالیبراسیون و غیره
  نرم افزار
  صادرات داده
 ادغام داده ها با دیگر سیستم ها
یکی از بهترین و معروف ترین دیتالاگر های دما که هم دارای تاییدیه های غذایی بوده و هم میتواند به عنوان دیتالاگر و ترموگراف ماشین یخچال دار مورد استفاده قرار گیرد  مدل 175-T1 از برند تستو آلمان بوده که طی چندین سال گذشته در بسیاری از سردخانه و انبارها مورد استفاده قرار گرفته است.

دیتالاگرهای دما دارای ظواهر گوناگون و  موارد استفاده های مختلف هستند. از انواع آن میتوان به دیتالاگرهای دمای قلمی با USB  سرخود ، دیتالاگر های دما با سنسور و پراب مجزا، دیتالاگرهای  چند کاناله و ... اشاره کرد. برای مشاهده انواع مختلف دیتالاگر دما و رطوبت میتواند به فروشگاه اینترنتی ابزار اندازه گیری آریان تجهیز مراجعه کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.